Stray Journey (dag/day 6)

26 april 2018 - Retaruke, Nieuw-Zeeland

Rotorua naar de blue duck station, (NL)
We moesten vroeg op, want we hadden een lange dag te gaan. We hadden om 7 uur ontbijt en om 8/8:15 redden we weg. Onderweg hadden we weer zoals gewoonlijk een paar tussenstops. We zijn onderandere even gestopt bij de gijzers dit was net buiten de Rotorua. Vandaar uit zij we doorgereden naar een plek met een fantastische wild water rivier. Hier was ook de pickupp point voor 2 andere van ons die de skydive gingen doen. Vervolgens zijn wij door gereden naar Taupo en Lake Taupo. Hebben hier even een uurtje rond gelopen, foto's gemaakt en even wat gegeten. Om een uur of elf hadden we elkaar weer verzameld bij de bus en reden we naar het vliegveld om de meiden op te pikken van het skydiven. Nadat de groep weer compleet was reden we door naar Turangi waar we even onze lunch voor de hole van morgen konden kopen. Daarna zijn we in 1 keer doorgereden richting de blue duck station. In blue duck station aangekomen worden we naar onze accommodatie gebracht aan de andere kant van een rafijn en worden al snel opgepikt door 2 mannen die ons op een tour in een 4x4 voertuig namen, oftewel een grote Quad. Hebben even een uitleg gekregen wat hun taken en de taken van de blue duck station zijn. Dit is eigenlijk erg simpel het beschermen van de blue duck en zij omgeving en het zo veel mogelijk uitmoorden van alle dieren die niet in Nieuw-Zeeland horen. Vervolgens zijn we een paar keer gestopt en hebben we onderandere gegeten van een varen, gekeken naar de vernielingen van de stormen van de laatste tijd en zijn we gestopt bij een mooie waterval. De rest was lekker hard rijden. Na eerst door de jungle te hadden gereden, gingen we nu gesplitst 2 andere dingen doen. Eerst ging mijn groep naar de top van een berg en genieten van de zonsondergang, maar moesten weer snel naar beneden om te switchen voordat het te donker werdt. Vervolgens hebben we hier een uitleg gekregen over de nummer 1 inkomen van de blue duck station. Manuka honey. Een speciale soort honing die alleen kan worden gemaakt door bijen in New Zealand. Vervolgens hebben we dit even mogen proeven en het was erg, erg lekker 👌. Hierna zijn we weer terug gereden, en zijn we afgezet bij het restaurant, hier hebben we even heerlijk gegeten en ehh toen was de dag weer voorbij.

Rotorua to the Blue 🦆 station (Eng)
We had to get up early because we had a long day to go. We had breakfast at 7 o'clock and we were rescued at 8/8:15. On the way we had a few stops as usual. We stopped for a while at the gongs this was just outside the Rotorua. From there we drove to a place with a fantastic wild water river. Here was also the pickup point for 2 other of us who were going to do the skydive. Then we drove to Taupo and Lake Taupo. Have walked around here for an hour, taken pictures and ate something. At about eleven, we had gathered again at the bus and drove to the airport to pick up the girls from skydiving. After the group was complete again we drove to Turangi where we could buy our lunch for tomorrow's hole. Then we drove in one direction towards the blue duck station. In blue duck station arrived we are brought to our accommodation on the other side of a rafijn and are quickly picked up by 2 men who took us on a tour in a 4x4 vehicle, or a large Quad. Have an explanation of their tasks and the tasks of the blue duck station. This is actually very simple to protect the blue duck and its environment and to kill as many animals as possible that do not belong in New Zealand. Then we stopped a few times and we ate among other things a sail, looked at the destruction of the storms of the last time and we stopped at a beautiful waterfall. The rest was nice and fast. After first driving through the jungle, we now split 2 other things. First my group went to the top of a mountain and enjoying the sunset, but had to quickly go down again to switch before it got too dark. Then we got an explanation here about the number 1 income of the blue duck station. Manuka honey. A special kind of honey that can only be made by bees in New Zealand. Then we were allowed to taste this and it was very, very tasty 👌. After this we drove back again, and we were dropped off at the restaurant, here we had a delicious meal and ehh then the day was over.