Haka tours (dag/Day 3)

4 mei 2018 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Milford sound/fjord of Piopiotahi (NL)
Vandaag zou het eindelijk gebeuren naar de fjorden/sounds van Nieuw Zeeland, moesten vroeg op ik en 4 andere. 6:30 uur om precies te zijn en om 7:30 uur zou de bus vertrekken van de pickup point. De reden zo vroeg is, omdat je er helemaal omheen moet omrijden om er te komen. Terwijl het vanaf Queenstown alleen over de berg heen is. Dus de reis duurde zo ongeveer vijf en half uur, maar gelukkig was het uitzicht, fenomenaal. Het voelde een beetje magisch, zo reizen door de fjorden en het landschap. De bergen waren super hoog en de dalen erg laag. Allemaal gecreëerd door de ijstijden. Onderweg zijn we een paar keer gestopt eerst voor eten, daarna voor veel foto momenten. Op een gegeven moment komen we aan bij een tunnel, hier gingen we even stoppen, want er zat een luie Kea voor de bus, midden op de weg. Allemaal de bus uit natuurlijk de Kea bewonderen. Voor de mensen die niet weten wat de Kea is, dit is een berg papagaai. Die een beetje opereert als papagaai/ ekster. Één voor de afleiding de andere voor het graaien in je tas naar eten. Was dit keer niet gebeurd, maar over het algemeen super gave beesten. Vervolgens zijn we de tunnel doorgereden en zijn we nog 1 keer gestopt bij een kleine track. Hier konden we een waterval bezoeken. Daarna zij we doorgereden naar het mooie Milford sound. Daar aangekomen uit de bus, naar de boot. Waar vervolgens onze boot tour begon. We hadden geluk en ongeluk. Het was zonnig dat is fijn voor de camera en de foto's, maar daardoor miste we wel veel watervallen. De boot tour was over het algemeen erg gaaf, de tour begint vanaf Milford sound en richting de Tasman Zee en vandaar weer langs de andere kant terug. Conclusie was erg gaaf, super mooi. Alleen nu nog even kijken hoe de foto's er uit zien op groot scherm. Toen we weer terug waren bij de kade waren, zijn we naar de bus gelopen. In de bus heb ik even lekker Netflix zitten kijken en tot dat de bus chauffeur een leuke film aanzette.  Weer aangekomen in Queenstown. Zijn we naar een pub gegaan, hebben daar met Andy onze driver naar het rugby gekeken en hebben wat gegeten en gedronken. Helaas hadden we de wedstrijd verloren. Na de wedstrijd zijn we weer naar de lodge gegaan. Milford sound / fjord or Piopiotahi (ENG) Today it would finally happen to the fjords / sounds of New Zealand, had to get out of bed early, I and 4 others. 6:30 am to be precise and at 7:30 the bus would leave the pickup point. The reason is so early, because you have to drive around it to get there. While it is only over the mountain from Queenstown. So the journey took about five and a half hours, but fortunately the view was phenomenal. It felt a bit magical, traveling through the fjords and the landscape. The mountains were super high and the valleys very low. All created by the ice ages. Along the way we stopped a few times first for food, then for many photo moments. At one point we arrive at a tunnel, here we stopped for a while, because there was a lazy Kea in front of the bus, in the middle of the road. All the bus from of course admire the Kea. For the people who do not know what the Kea is, this is a mountain parrot. Which operates a bit like parrot / magpie. One for the distraction the other for grazing in your bag to eat. This time did not happen, but generally super cool animals. We then drove through the tunnel and stopped once more for a small track. Here we could visit a waterfall. Then we drove to the beautiful Milford sound. There arrived from the bus, to the boat. Where then began our boat tour. We were lucky and unhappy. It was sunny that is nice for the camera and the photos, but because of that we missed a lot of waterfalls. The boat tour was generally very cool, the tour starts from Milford sound and towards the Tasman Sea and from there back again. Conclusion was very cool, super nice. Only now have a look at how the photos look on the big screen. When we were back at the quay, we went to the bus. In the bus I watched Netflix for a while and until the bus driver put on a nice movie. Again arrived in Queenstown. When we went to a pub, Andy took our driver to the rugby and had something to eat and drink. Unfortunately, we had lost the game. After the game we went to the lodge again.