Stray Journey (Dag/Day 4)

24 april 2018 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Auckland - Hahei ( NL)

Vandaag begon een beetje zenuwachtig, maar dat was snel voorbij. Toen ik eenmaal mijn groep zag en had ontmoet voelde ik me al meteen op me gemak. Na dat alle spullen waren ingeladen reden we omstreeks 8:30 uur weg vanuit Auckland het drukke Auckland. De dag begon erg regenachtig maar na verloop van tijd klaarde het goed op. De reis was niet erg lang paar uurtjes rijden. Gelukkig leek het niet lang want we waren een leuke sociale groep en er werden veel vragen gesteld. Onderweg zijn we even gestopt in het plaatsje Thames hier hadden we even de tijd om wat lunch te kopen. Nadat we de lunch hadden geshopt gingen we weer terug naar de bus en hebben daar nog even een half uur staan praten voordat onze bus driver Bobby aan kwam kakken. Vervolgens nadat we alles hadden ingeladen reden we weer verder richting Hahei. Het uitzicht was erg gaaf je rijd een beetje namelijk door een tropisch bos en na een half uur zagen we voor het eerst de kust en zijn dus ook even gestopt boven op de berg bij een uitkijk plekje. Na 10 minuten zijn we weer doorgereden naar Hahei. Eenmaal in Hahei aangekomen zien we al een beetje de zee maar niet helemaal. Eerst moeten we de camping op. Op de camping worden we naar onze huis geleid, droppen daar onze spullen en hebben even wat uitleg gekregen. Na de uitleg was iedereen vrij om te doen wat ze wilde, dus ik ging met bijna de hele groep naar de Cathedral Cove. De uitzicht was erg gaaf naar Cathedral Cove toe en de Cathedral Cave was van zich zelf ook erg gaaf, gelukkig ging de zon namelijk nog even schijnen. Bij de Cove heb ik nog even gezwommen, maar niet voor erg lang, want ik moest ook nog terug lopen en op tijd terug zijn. Eenmaal terug in het kamp werd het eten al klaar gemaakt hebben nog wat gepraat en toen was het eten klaar. Bobby had lekker geBBQt. Na het eten heb ik nog even bij het vuur gezeten om op te drogen. Vervolgens zijn we rond een uur of 7 richting de Hot Water Beach gereden en hebben ons lekker vermaakt met het graven van een goed gat en lekker liggen en lachen in het warmwater poeltje.

Auckland - Hahei (Eng)

Today started a little nervous, but that was soon over. Once I saw and met my group, I immediately felt at ease. After all the stuff was loaded we drove away from busy Auckland at about 8:30. The day started very rainy but after a while it cleared up well. The journey was not a very long couple of hours. Fortunately it did not seem long because we were a nice social group and many questions were asked. Along the way we stopped in the town of Thames here, we had some time to buy some lunch. After we had lunch we went back to the bus and we had to talk there for half an hour before our bus driver Bobby came. Then after we had loaded everything we drove further towards Hahei. The view was very cool you drive a bit namely through a tropical forest and after half an hour we saw the coast for the first time and are therefore also stopped on top of the mountain near a lookout spot. After 10 minutes we drove to Hahei again. Once we have arrived in Hahei we already see the sea a bit but not quite. First we have to go to the campsite. At the campsite we are led to our house, drop our stuff there and have some explanation. After the explanation everyone was free to do what they wanted, so I went to Cathedral Cove with almost the whole group. The view was very cool to Cathedral Cove and the Cathedral Cave was also very cool, fortunately the sun was shining for a moment. At the Cove I had a swim, but not for very long, because I had to walk back and be back in time. Once back in the camp, we had some talk and then the food was ready. Bobby had cooked nicely. After dinner, I sat at the fire for a while to dry up. Then we drove to the Hot Water Beach around 7 o'clock and enjoyed ourselves digging a good hole and lying and laughing in the hot water pool.