Haka tours (dag/day 1)

2 mei 2018 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Christchurch naar Lake Tekapo

Na een paar dagen rust en weer terug te zijn in Christchurch, begon woensdag 2 mei me reis met Haka tours over het Zuidereiland. Had er zin in en de weersvoorspellingen voor de komende dagen waren goed. Dus woensdag ochtend wordt ik afgezet en gebracht door vriendelijke gast familie weer, bij de Haka lodge, waar even later me reis begon. De dag begon een beetje rustig en had zelf niet veel te doen. Gingen een beetje Christchurch verkennen, maar voor mij was het weer een ander dag in de office, had alles al gezien natuurlijk, dus ging even wat lunch halen en telefoon opladen in het bus station. Om 12 uur reden we vervolgens eindelijk weg uit Christchurch. Hebben nog even een tussen stop gemaakt in de nieuw Zeelandse cookie store. Zijn vervolgens weer doorgereden, in de tussentijd heb ik een beetje zitten praten met me reis genoten. Verhalen uitgewisseld enz. Na een tijdje maken we weer eens een tussenstop in Geraldine. Even rondje gelopen, toilet gebruikt, winkeltjes bezocht en weer terug naar bus. Na zo'n uur te hebben gereden kwamen we eigenlijk aan bij lake Tekapo, uitzicht was echt super. Ook onderweg kon je het al zijn dat het Zuidereiland langzaam veranderd in een prachtig herfst landschap, en zo ook te zien bij lake Tekapo. Was een prachtige dag, helder blauwe lucht, blauw berg water, herfst in de bomen, en de bergen waren duidelijk te zien en met sneeuw. Betere dag kon je niet hebben. Vervolgens naar de hostel gereden, uitgepakt, even wat gegeten en dat was het einde van mijn eerste dag Haka Tours.

Christchurch to Lake Tekapo

After a few days of rest and being back in Christchurch, Wednesday, May 2, my journey began with Haka tours on the South Island. I felt like it and the weather forecasts for the coming days were good. So Wednesday morning I am dropped off and brought by friendly guest family again, at the Haka lodge, where a little later my journey started. The day started a little quiet and did not have much to do. Went to explore Christchurch a bit, but for me it was another day in the office, everything had already been seen of course, so I went for lunch and recharged my phone at the bus station. At 12 o'clock we finally drove away from Christchurch. Have just made a stop in the new Zealand cookie store. Then I drove on again, in the meantime I had a bit of a chat with the people I the bus. Stories exchanged etc. After a while we make another stop in Geraldine. Walked around, used toilet, visited shops and returned to bus. After driving for about an hour we arrived at Lake Tekapo, view was really great. On the way, you could already be aware that the South Island is slowly turning into a beautiful autumn landscape, and this is also to be seen at Lake Tekapo. It was a beautiful day, clear blue sky, blue mountain water, autumn in the trees, and the mountains were clear to see and with snow. You could not have a better day. Then drove to the hostel, unpacked, eaten something and that was the end of my first day Haka Tours.