Stray Journey (dag/day 8/9)

28 april 2018 - Wellington, Nieuw-Zeeland

National Park naar Wellington

Door het slechte nieuws van gisteren, dat de South Island tour was gecanceld. Had ik besloten om niet voor het alternatief te gaan van Stray en last minute terug te vliegen naar Christchurch nadat we klaar waren in Wellington. Tijdens de bus reis heb ik me tijd even genomen om even alles te regelen, en te kijken naar de alternatieve die ik kan doen. Al snel rolde Haka tours uit de lijst en heb ook besloten dat te doen. Wilde niet alleen maar in de telefoon hangen dus heb ook nog gewoon andere dingen gedaan in de bus. Onderweg zijn we ook een paar keer gestopt. Meestal op de meest vreemde plekken, wat Bobby geweldig vondt en dat was het dan ook wel. Eerst stopte we bij een gave plek, een stad beroemd denk ik om zijn wortels, ehh ze hebben net aan de rand van de stad een speeltuin gemaakt van groente, en hebben een super groot beeld van een wortel was wel lachen. Vervolgens zijn we doorgereden naar een plek genaamd "Playground, Playground" ; zoals Bobby het de hele reis al vertelde, een grote speeltuin voor jong en oud, en dus gingen we even sporten/ spelen in de speeltuin. Was wel even lachen iedereen in de speeltuin te zien spelen als een stel kleine kinderen 😂. Vervolgens na denk ik 20 á 30 minuten zijn we weer doorgereden naar Wellington. Eenmaal in Wellington aangekomen, krijgen we een kleine tour met de bus en rijden we naar de Nomads hostel toe. Alle spullen weer uitgestalt en daarna de stad ingegaan. Ik ben met Chelsa en Rocky vervolgens naar het museum gelopen, begonnen te gelijk maar raakte elkaar al snel kwijt. Heb een paar dingen bezocht en ben vervolgens nog even de stad ingegaan even wat kaartjes schrijven en opsturen. Was beetje slecht weer, dus ben weer naar de hostel gegaan. Heb hier even me gratis maaltijd naar binnen gewerkt. Vervolgens daar even gebleven in de lounge. We hadden ons allemaal verzameld om 7 uur in de lounge, waar we even een leuke cadeautjes hadden gemaakt voor onze cheasy driver Bobby. Hij houd van kaas dus hadden we een kaas pakket gemaakt. Vervolgens ging Bobby even zijn cadeau goed bekijken, en zijn we met ze alle even uit geweest om het leuk af te sluiten. Eerst zijn we even over een food market gelopen, even een lekker waffel met ijs gegeten. Lekker dessert. Vervolgens zijn we met ze alle naar een bar gegaan, waar toevallig een karaoke avond was, wat ik toevallig wel heel graag wilde doen, kon ik eindelijk even met favoriete muziek zingen. Ik heb echt een super avond gehad. Me beste avond tot nu toe. Lekker gezongen met ze alle, gedanst, gedronken. Heerlijk. Mocht je je afvragen welke muziek ik heb gezongen hier de lijst van welke ik me nog kan herinneren:
1. Abba: dancing Queen.
2. Queen: I want to break free
3. Redbone: come and get your love.
4. Bob Marley: tree little birds
5. Dirty dancing: time of my life, met ze 2e gezongen, was erg gaaf. Had echt de time of my life met dit nummer.
6. Grease: Greased lightning
Er waren nog een paar andere maar ik me even niet herinneren, het enigen is dat ik een super leuke avond was. Ook veel mee gezongen met andere nummers van mensen. Vervolgens moest er ook een eind komen aan de dag, helaas. We gingen een uur of 1 terug naar de hostel, sommige gingen nog even wat eten bij de Babylon, maar ik moest echt terug anders had ik geen nacht meer, wat ik eigenlijk al niet meer had. Dus hier heb ik een deel van de groep vaarwel gezegd en iedereen nog een fijne tijd gewenst. Ben vervolgens terug gekropen naar de hostel met Rocky en die ook gedag gezegd en een fijne tijd gewenst. Ik ben vervolgens me bed in gekropen, voor 3 uurtjes, want de wekker was al weer vroeg 4:45 uur. Hier eindigde de leuke stray tour met een geweldig groep. De taxi vervolgens genomen naar de airport. Alles ingecheckt en afgegeven. Even een zwaar bak koffie genomen en naar de gate gelopen. Vliegtuig was in de lucht om 6:50 en een half uurtje later waren we al weer geland in Christchurch. Erg leuk om te zien dat je er in de bus, bijna de hele dag mee bezig bent, en er met vliegen maar 30 á 40 minuten over doet. Op vliegveld werdt ik al opgewacht door Jacqui. Vervolgens naar huis gegaan, de nieuwe gast vanuit Nederland ontmoet Rens, meteen me computer gepakt en begonnen met wat werk later op de dag nog naar avengers infinity war geweest en dat was me dag.

National Park to Wellington (ENG)

National Park to Wellington

Due to yesterday's bad news, the South Island tour had been canceled. I decided not to go for Stray's alternative and fly back to Christchurch last minute after we were done in Wellington. During the bus trip I took some time to arrange everything, and to look at the alternative that I can do. Soon Hakatours rolled out of the list and decided to do so. Did not just want to hang in the phone so I also just did other things in the bus. On the way we stopped a few times. Usually in the most strange places, which Bobby loved and that was it. First we stopped at a cool spot, a city famous I think for its roots, ehh they just made a playground of vegetables on the outskirts of the city, and having a super big statue of a carrot was laughing. Then we drove to a place called "Playground, Playground"; as Bobby told me the whole trip, a big playground for young and old, and so we went to work / play in the playground. Was a laugh to see everyone playing in the playground as a bunch of small children 😂. Then after 20 to 30 minutes we drove to Wellington again. Once in Wellington, we get a small tour by bus and drive to the Nomads hostel. All stuff goes out and then enter the city. I went to the museum with Chelsa and Rocky, got started right away but quickly lost each other. I visited a few things and then went to the city to write and send some postcards. Was little bad weather, so I went to the hostel again. Eated my free meal. Then stayed there for a while in the lounge. We had all gathered at 7 o'clock in the lounge, where we had made some nice gifts for our cheesy driver Bobby. He loves cheese so we made a cheese package. Then Bobby took a good look at his gift, we went out with each other, to finish it off nicely. First we walked over a food market, just a tasty waffle with ice cream eaten. Nice dessert. Then we were finished on the market we where walking to a pub, where a karaoke night was, something i really like to do, I could finally sing my favorite music. I really had a great evening. Me best evening so far. Nice and sung with them all, danced, drunk. If you wonder what music I have sung here is the list of which I can still remember:
1. Abba: dancing Queen.
2. Queen: I want to break free
3. Redbone: come and get your love.
4. Bob Marley: tree little birds
5. Dirty dancing: time of my life, this song did I do with some other stranger in the pub, was very cool. Really had the time of my life with this song.
6. Grease: Greased lightning
There were a few others but I do not remember, the only thing is that I had a super fun night. Also sung along with other songs from people. Then there was also an end to the day, unfortunately. We went back to the hostel about 1 o'clock, some of them went to eat at the Babylon, but I really had to go back otherwise I did not have a night. So here I said goodbye to a part of the group and wish everyone a good time. I then crawled back to the hostel with Rocky and also said goodbye and desired a good time. I then crept into my bed for 3 hours, because the alarm clock was already early 4:45. Here ended the nice stray tour with a great group. The taxi then taken to the airport. Everything checked in and delivered. I took a heavy cup of coffee and walked to the gate. Plane was in the air at 6:50 and half an hour later we had already landed in Christchurch. Very nice to see that you're in the bus, almost all day long, and fly with only 30 to 40 minutes. At the airport I was already awaited by Jacqui. Then went home, the new guest from the Netherlands meets Rens, immediately grabbed my computer and started some work later in the day to go to avengers infinity war and that was my day.