Begin van de Stray Journey (Dag/Day 1)

21 april 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Christchurch - Wellington (NL)

De eerste dag van me reis begon s'ochtends vroeg, ik werd afgezet door Jacqui en Jim bij het vliegveld waar ik om 8 uur zou worden opgepikt. Ze waren een beetje later dan normaal dus het was even een chaotisch begin. Dit kwam weer goed door op te dagen. Onderweg zie ik voor het eerst meer dan alleen Christchurch en omgeving en rijd ik voor het eerst door de mooie berglandschappen van dit land. Je ziet nu goed hoe groot dit land is en hoe klein wij als Nederland zijn. Onderweg naar Wellington hebben we een paar stops gemaakt in Cheviot, Kaikoura en Picton. In Cheviot had ik voor het eerst contact gemaakt met me reis genoten of althans ik dacht dat het me reis genoten waren. Achteraf bleek namelijk dat deze groep al een hele reis heeft gemaakt in Nieuw-Zeeland en dat ik de enigste was die de reis begon vanuit Christchurch door heel Nieuw-Zeeland. Dus was een stressvol begin van je reis. Vervolgens was de volgende stop Kaikoura. Hier zijn we even gestopt en hebben we wat mooie foto's gemaakt en nog wat zeehonden gespot. Vervolgens hebben we hier nog even wat geluncht en zijn we weer verder gereden richting Picton. Na een aantal uur rijden komen we aan in Picton hier zeggen we gedag tegen een andere nieuwe reiziger die alleen het zuidereiland ging bezoeken. Hierdoor hadden we vervolgens even 30 minuten de tijd om Picton te bekijken voor dat we werden opgepikt door een shuttlebus die ons even later ging brengen naar een klein vliegveldje in Blenheim. Vanuit hier zijn we vervolgens in een klein vliegtuigje gestapt die ons naar Wellington heeft gebracht. Vervolgens stond daar een ander bus driver/gids ons op te wachten die ons in het al donkere Wellington naar de hostel Nomads heeft gebracht. We hebben hier even onze gratis maaltijd naar binnen geslikt en hebben vervolgens nog wat gedronken daar. Voor mij was er niet veel aan want ik kende de groep niet en iedereen kende elkaar wel dus ik ben niet erg lang gebleven, ook omdat ik erg moe was en omdat ik nog een lange reis te gaan had.

Christchurch To Wellington (Eng)

The first day of my journey started early in the morning, I was dropped off by Jacqui and Jim at the airport where I would be picked up at 8 o'clock. They were a bit later than normal, so it was just a chaotic start. After all it was good when they showed up. On the way I see for the first time more than just Christchurch and surroundings and I drive for the first time through the beautiful mountain landscapes of this country on the mountain landscapes you almost see only sheeps. You can now see how big this country is and how small we are as the Netherlands. On the way to Wellington we made a few stops in Cheviot, Kaikoura and Picton. In Cheviot I had made contact with the some people from my trip for the first time or at least I thought it was my trip. In retrospect, it turned out that this group had already made a long journey in New Zealand and that I was the only one who started the journey from Christchurch to Auckland. So was a stressful start of my journey. Then the next stop was Kaikoura. Here we stopped and we took some nice pictures and spotted some seals. Then we had lunch here and we drove further towards Picton. After a few hours of driving we arrive in Picton here we say goodbye to another new traveler who only went to visit the south island. Because of this we had 30 minutes to see Picton before we were picked up by a shuttle bus that would take us a little later to a small airport in Blenheim. From here, we then boarded a small plane that took us to Wellington. Then another bus driver / guide was waiting for us to take us to the hostel Nomads, in the already dark Wellington. We have just swallowed our free meal here and then drunk some more. For me there was not much because I did not know the group and everyone knew each other so I did not stay very long, also because I was very tired and because I had a long journey to go.