Haka Tours Dag/day 7

8 mei 2018 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Franz Josef naar Greymouth naar Christchurch

Dag begon erg vroeg, want was een lange dag voor iedereen. We vertrokken 8:30 uur uit de hostel. Onderweg zijn we gestopt in Hokitika een goede plek om greenstone te kopen. Dit heb ik dan ook natuurlijk even gedaan souvenirs kopen. Ook in Hokitika heb ik de kans gepakt om een Kiwi te bekijken, al is het in gevangenschap. De kans dat je een kiwi in het wild tegenkomt is erg klein. Veel Nieuw-Zeelanders hebben zelfs nog nooit 1 in het wild gezien. Het was erg indrukwekkend om eindelijk, een kiwi gezien te hebben. Ze waren groter dan ik gedacht had. Kom helaas niet voor eeuwig blijven kijken, want we moesten weer verder richting Greymouth. Greymouth was vervolgens nog een half uurtje rijden. Daar aangekomen hebben we de bagage afgegeven, de ene helft van de groep en onze bus jij driver Andy gedag gezegd.  Vervolgens vertrok de trein naar christchurch. De reis in de trein was erg prachtig, heb het deels gevolgd, want ik was bezig met dit de verhalen van de afgelopen dagen. Vooral het einde van de treinreis als je de bergen uit gaat rijden was erg mooi, kristal helder blauwe rivieren met de ondergaande zon. Eenmaal aangekomen in Christchurch, zeg ik goodbye tegen iedereen. Pak ik me spullen en loop naar de auto toe en de reis in New Zealand is over.

Franz Josef to Greymouth to Christchurch

Day started very early, because it was a long day for everyone. We left the hostel at 8:30. On the way we stopped in Hokitika a good place to buy greenstone. This, of course, I have also done buying souvenirs. Also in Hokitika I took the opportunity to view a Kiwi, even though it is in captivity. The chance that you encounter a kiwi in the wild is very small. Many New Zealanders have never even seen one in the wild. It was very impressive to finally have seen a kiwi. They were bigger than I thought. Come, unfortunately, not to look forever, because we had to continue towards Greymouth. We arrived in Greymouth almost 40 minutes early before the train was going on to Christchurch. When we arrived at the station, we handed our luggage to the staff. We say goodbye to the 4 people that going North and also say goodbye to our driver Andy. Then we stept into the train and a few minutes later the train left to Christchurch. The journey on the train was very beautiful, partly followed because I was busy with this the stories of the past few days. Especially the end of the train journey when you drive out of the mountains was very beautiful, crystal clear blue rivers with the setting sun. Once I have arrived in Christchurch, I say goodbye to everyone, wish them a good time. I take my stuff and walk to the car and the trip in New Zealand is over.